Primar or not primar

Penca Tapirul a pus mai demult niste intrebari pertinente referitoare la spiritul etic si civic al fiecaruia dintre noi, in general, dar mai ales in special, la vot,

pentru ca afara ploo si nu ma poci duce nicaieri, nici macar la Bookfest, unde sunt de vanzare revistele in care cu onor scriem io si prozatoarea de 11 ani,

pentru ca nu sunt din Bucuresti ca sa-l votez pe olimpicul la mate Nicusor Dan,

in sfarsit, pentru ca vreau sa ma duc la vot,

am hotarat sa ma interesez care sunt candidatii la primaria Ploiestiului si ce vor (ei) de la veatza (mea).

Am inceput usurel, cu lista (btw, nu va duceti cu mause-ul in bara de jos penca se ridica inervantul ala de raresdelausele si va strica poza si ziua).

Cu programele m-am lamurit repede: toti au obiective, nimeni nu(-mi) spune concret cum o sa faca sa le atinga. Toti au dorinte (whishful thinking, in engleza), niciunul planuri pe termen lung, mediu si scurt, cu termen si responsabil (de genul: o sa infiintez cantina saracilor cu suma de xxx RON din bugetul local dar o sa incurajez investitiile straine in Ploiesti invitand DisneyLandul sa construiasca un parc de dixtractii). Gen.

Asa ca am evaluat dupa criteriul primei-impresii.

Andrei Volosevici, avocat, actual primar portocaliu, catindat verde-prazuliu: 

puncte tari: a facut liceul Caragiale, are in program multe manifestari culturale (ex a organizat Festivalul Internaţional de Film, in 2011), a reparat in parcul meu fantana arteziana care nu mai functiona din 1900 toamna si a dat bani la clubul de debate unde mere Mihu

puncte slabe rau de tot: este de la PD-L

Iulian Badescu, senator, fost ziarist-director

puncte tari: n-are

puncte slabe: a facut Facultatea de Litere de la Universitatea de Petrol si Gaze (probabil e nevoie de cineva care sa organizeze cercuri de recitare poeme eminesciene in timbildingurile forajistilor si utilajistilor), a fost ziarist la Wyll FM (umbla vorba cum ca Wyll asta ar fi un fel de mafiot local), a migrat de la PDL la PSD

Eugen Cristescu, jurnalist, fost jurist

puncte tari: reprezinta Partidul National Taranesc Crestin Democrat (io credeam ca s-a desfiinta), este cel care a sesizat presa ca Iulian Badescu a promis ploiestenilor o pensie ilegala

puncte slabe: – e necasatorit (glumesc!), ziarul sau online incomod (asa se numeste, cu ph in coada) nu m-a convins,  “impreuna sa creiem un sistem

Alexandru Neacşu, pensionar, fost economist

Puncte slabe rau de tot: e de la partidul lui Vadim-Tudor.

Puncte tari: n-are

Simona Tănase, patron, fosta studenta la ASE

Puncte slabe rau de tot: e de la partidu’ lu’ Jiji Becali (“in slujba crucii si a Bucurestiului“),  societăţile sale de constructii au lucrat cu Primăria Ploieşti şi Consiliul Judeţean Prahova (sic!)

Puncte tari: vrea sa modernizeze sala de studiu de la Liceul de Arta

Nina Safta – pensionar, fost probabil securist

Puncte tari: n-are

Puncte slabe: pe vremuri, a infiintat in Ploiesti o sucursala Bancorex (stiti voi, aia care a dat faliment), inainte de revolutie a fost “reprezentantul Ministerului industriei Construcţiei de Maşini la Paris” (sic!), partidul domniei sale, ex al Pensionarilor se prezinta astfel: “Orientarea partidului este una de centru-dreapta, cu tendințe de stânga dar și de mijloc” (apud wikipedia, creca onorabilii pensionari nu sunt la curent ca exista si sus-versus-jos, sau discret-versus-continuu)

Diana Severin, fostul director al Direcţiei Judeţene de Accize şi Operaţiuni Vamale, la 35 ani neimpliniti

Puncte tari: e tanara, e bruneta, e draguta

Puncte slabe rau de tot: e de la partidul domnului Dan Diaconescu

Gheorghe Alexandru Cojocaru – pensionar, se da fost legionar

Puncte tari: e in varsta

Puncte slabe: e batran

Marian Adam

Punctele lui slabe si tari sunt cuprinse magistral in prezentare “Forţa Civică îl propune pentru Primăria Ploieşti pe Marian Adam, candidat născut pe 14 iulie 1973. În prezent, el activează ca administrator de firmă. Mai multe informaţii nu am reuşit să obţinem despre el”.

Raluca Anghelache – medic

Puncte tari: n-are

Puncte slabe: e de la partidul generalului basescian Oprea (care a ajuns general sfidand timpul, ca aia de la Men in Black 3), pe site-ul ei canta Pavarotti, aduce argumentul ala cu “e timpul ca o femeie…”

La cei 27 de consilieri locali e simplu, o votez pe vecina Iolanda Gheorghiu, independent, pentru ca e o femeie razbatatoare, care face, nu viseaza cai verzi pe pereti (ca atunci cand s-a zbatut sa faca separatie de gaze la bloc)

Sau pe nea Titi Prosop, antrenorul ploiestean al lui Leonard Doroftei.

CONCLUZIE

O sa votez cu cel care-mi promite ca construieste o linie de metrou de la Ploiesti la Bucuresti, care sa se intalneasca cu aia pe care o construiesc bucurestenii catre aeroportul Otopeni.

9 thoughts on “Primar or not primar

  1. Si pana la urma tu cu cine votezi???? Bine, n-o sa-mi spui, dar dupa ce ai scris pe aici nu prea ai pe cine! Si USL -ul il are pe Iulian Badescu???? Nasol!

  2. o analiza facuta cu simt de raspundere…
    la ultimele alegeri am facut si eu o analiza asemanatoare, mai putin completa dar privita mai de deasupra si am decis: am pus stampila pe toti pentru ca mi s-au parut egali in nepotrivirea lor cu ceea ce credeam eu despre cum ar trebui sa arate omul care sa ma reprezinte la primarie, la judet sau in parlament
    si anul asta am de gand sa imprastii punctul acesta de vedere; “ai avut posibilitatea sa decizi!” se tot spune; o data la 4 ani avem aceasta posibilitate; cred ca e timpul sa nu mai votam negativ ( adica pe ailalti decat cei care au fost) ci pe cei care merita; daca nu merita niciunul sa punem stampila pe toti, pentru ca partidele sa inteleaga ca e timpul sa vina cu oameni seriosi si sa se mai ocupe si de tara, nu doar de propriile buzunare…
    acum avem posbibilitatea sa decidem!

  3. moșu, din păctae pusul ștampilei pe toți nu face decât să împartă votul tău, proporțional, cu toți candidații. în final majoritatea votului tău va fi dată unui singur om, pe care nu l-ai vrut că alminteri l-ai fi reales.

    asta pentru că orice vot exprimat dar invalid se redistribuie. indirect, adică nu stă nimeni cu pixul în mână. matematic doar.

    buletinul de vot ar trebui să conțină o rubrică “nici unul”, care sa conteze ca vot valid exprimat (carevasăzică, să între în numărătoarea finală). alminterea dreptul meu fundamental de a alege este încălcat: dacă nici un candidat nu mă reprezintă, sau nu reprezintă convingerile mele, ar trebui să am posibilitatea să o exprim..

  4. @tapirul
    in principiu de acord cu tine; sa spunem ca ar exista optiunea “niciunul”, cum ar schimba asta lucrurile?! daca ar iesi “niciunul” din prima cu peste 50% s-ar schimba ceva?! l-am putea alege?!
    oricum, pana una alta nu exista acesta optiune; deci eu ce pot sa fac ca sa arat ca nu ma reprezinta niciunul?! am alta solutie?!
    sigur, in mod concret acest tip de vot nu schimba nimic, dar cred eu ca e singurul mecanism in care putem sa aratam ca ceea ce fac ei nu e nici macar politica, e mizerie…; si daca voturi de acest fel vor de ordinul 2-3% ai dreptate votul meu se va imparti la ceilalti, dar daca vor fi 10%-15% sau mai mult, ele vor cantari altfel, vor insemna CEVA….

  5. Cred ca 50% “nici unul” inseamna acelasi lucru cu 50% “nu s-au prezentat la vot”, ca impact. De iesit ar iesi cineva, e drept, dar ar fi mai prudent stiind ca a fost ales de o minoritate.
    Insa, psihologic, 50% “nu s-au prezentat la vot” pare neglijenta, pe cand 50% “nici unul” ar fi clar optiune exprimata. Asa ca ar trebui sa militam sa sa bage “Nici Unul” pe buletine.

  6. “nici unul” nu va fi introdus niciodata pe buletinele de vot; si chiar daca ar fi, care ar fi importanta practica a introducerii lui fata de rezultatul final?! niciunul! tot primul ar castiga…
    50% “nici unul” sau 50% voturi anulate ar fi insa un deget aratator ridicat de alegator vizavi de oferta partidelor…

  7. mai bine la bookfest unde a fost houllebecq…i-am spus numele meu in engleza(my name is….) si mi-a dat un autograf !
    badescu..bleac..a mai fost la cel putin un partid, si miza intrarii si iesirii din pdl a fost cred chiar candidatura asta ..ei ..un arivist de tranzitie cum sint atitia …

Leave a comment